میثم ثمره شفیعی

adobe after effect

adobe premiere

adobe photoshop

تدوین و فیلمبرداری

میثم ثمره شفیعی

adobe after effect

adobe premiere

adobe photoshop

تدوین و فیلمبرداری

پست وبلاگ

تولید محتوای الکترونیکی

2020-04-28 Design, Music
تولید محتوای الکترونیکی

محتوای الکترونیکی آموزشی، مجموعه ای با هدف آموزش یک یا چند بخش از محتوای درسی است که شامل تصاویر، متون، فیلم ها و صدا ها می باشد. که می توان هرکدام از تصاویر، متون و یا انیمیشن های مرتبط با یک موضوع درسی را جدا از مجموعه و به تنهایی یک محتوای آموزشی به شمار آورد.

بطور کلی به هر نوع محتوایی که از طریق رایانه قابل مشاهده و انتقال باشد، محتوای الکترونیکی گفته می شود.

یک محتوای الکترونیکی در ابتدا باید یک الگوی طراحی خوب داشته باشد، یعنی مراحل ساخت باید طوری طی شوند که ما را به هدف برساند.

دومین ویژگی یک محتوای الکترونیکی خوب رساندن ما به مخاطب هدف است.

  • حل تمرین بدون حضور شما توسط مخاطب است.
  • یادگیری گام به گام مخاطب.
  • استفاده از محتوای الکترونیکی به جای پاورپوینت.

مراحل تولید محتوای الکترونیکی

  1. طراحی محتوا شامل موراد ذیل:
  • آماده سازی فید جهت تبدیل به محتوای الکترونیکی.
  • تهیه سناریوی اجرایی طبق مراحل پروژه.
  1. تولید اجزای محتوا
  2. جمع بندی، شامل ساخت محصولاتی از قبیلِ متن، عکس،انیمیشن، فیلم و صدا جهت ارائه محتوا توسط آن ها.
  3. انتشار یا ارائه محتوای الکترونیکی از طرق مختلف.

دو الگوی طراحی محتوای آموزشی

  • الگوی عمومی طراحی آموزشی ADDI

مراحل الگوی عمومی طراحی آموزشی ADDI:

۱٫تحلیل Analysis

۲٫طراحی Design

۳٫توسعه Development

۴٫اجرا Implementation

۵٫ارزشیابیEvaluation

  • الگوی طراحی MMS

روش های طراحی اولیه محتوای الکترونیکی

۱-  طراحی خطی محتوای الکترونیکی

۲-  طراحی فهرستی محتوای الکترونیکی

۳- طراحی ترکیبی محتوای الکترونیکی

ابزارهای تولید محتوای الکترونیکی

تولید محتوای الکترونیکی به صورتهای مختلف امکان پذیر است. برای مثال تولید درس افزارهای آموزشی متناسب با موضوعات کتب درسی، تولید سایر اجزای آموزشی، تولید نرم افزارهای بازی، سرگرمی و آموزشی، تولید نرم افزارهای پرورشی، تولید نرم افزارهای آزمون گیر و یا تولید نرم افزارهای بانک اطلاعاتی می تواند نمونه ای از ابزار های تولید محتوای الکترونیکی باشد. امروزه بر هیچ کسی پوشیده نیست، lms  به یکی از پرطرفدارترین موضوعات در صنعت مدیریت آموزشی و ارائه محتوای الکترونیکی تبدیل شده است.

آموزش الکترونیکی

با توجه به اینکه امروزه تعریف آموزش مجازی و سامانه مدیریت آموزش الکترونیکی، به دو موضوع پرکاربرد در صنعت آموزش تبدیل شده اند. بخشی از محتوای الکترونیکی همان آموزش الکترونیکی می باشد که امروزه یکی موضوعات مهم در دنیای آموزش و فناوری اطلاعات است که به مجموعه ای از عکسها، متنها، و انیمیشن های صوتی و تصویری گفته می شود که به کمک برنامه‌های مختلف ساخت و تولید محتوا، تولید شده اند تا مبحثی را آموزش دهند.

در صورت تمایل به با خرید lms و سیستم آموزش مجازی مناسب، بهتر است ابتدا فاکتورهایی از قبیل تعداد شرکت کنندگان، تعداد جلسات هر دوره و سایر فاکتورهای مرتبط با آموزش الکترونیکی خود را در نظر بگیرید.

تولید محتوای الکترونیکی

محتوای آموزشی الکترونیکی قادر است میزان یادگیری فراگیر را بالا ببرد و تجربه مفید و لذت بخشی از آموزش را برای او فراهم کند. به عبارت دیگر منظور ما از محتوای الکترونیکی تجربه جدیدی در قالب یادگیری الکترونیکی است. امروزه یادگیری مجازیدر بسیاری از سازمان ها، مراکز علمی و دانشگاه ها برای ارائه مطالب جدید به افرادی که توانایی حضور فیزیکی در کلاس های درس و یا محل های آموزشی را ندارند قابل دسترس است، و این مراکز مطالب را به صورت آموزش های مجازی و به شکل چند رسانه ای در شبکه اینترنت فرا می گیرند تا علاقه مندان به علوم مختلف اقدام به یادگیری آنها بدین شکل نمایند.

بدیهی است امکانات محتوای آموزشی لکترونیکی با امکانات موجود در کلاسهای آموزشی قابل قیاس نیست. با کمک نرم افزارهای موجود و استفاده از تکنیک‌های سمعی و بصری و … می توان بسیاری از مسائل را به راحتی و به صورت ملموس برای دانشجویان و دانش آموزان شرح داد.

تولید محتوای الکترونیکی

یک استراتژی تولید محتوای الکترونیکی چیست؟

اصطلاح “استراتژی محتوا” اصطلاح جدیدی نیست، اما استفاده از آن در حوزه آموزش مجازی جدید است و پیش از این بیشتر در بازاریابی و بازاریابی محتوا به آن پرداخته شده است. با این حال، اتخاذ آن برای آموزش الکترونیکی ایده آل است. استراتژی محتوا -که مقصود ما در اینجا استراتژی محتوای آموزشی است- شامل پنج گام است:

۱٫ تولید محتوای الکترونیکی

تولید، پیدا کردن و توسعه محتوای الکترونیکی (و برای ما، محتوایی است که برای آموزش از راه دور دانش آموزان تولید می شود.)

۲٫ آنالیز محتوای الکترونیکی تولید شده

آنالیز محتوای الکترونیکی تولید شده

محتوای الکترونیکی خود را تجزیه و تحلیل کنید- به نظر شما تولید محتوای الکترونیکی چطور باشد موثرتر است؟ با چه راهکاری می توانید آن را موثرتر تولید کنید؟

۳٫ سنجش محتوای الکترونیکی تولید شده

محتوای خود را بسنجید

تحلیل داده ها و گزارش گیری در سامانه آموزش مجازی شما در این مرحله قرار دارد.

۴٫ ارتقای محتوای الکترونیکی

این باید به صورت همزمان اتفاق بیفتد، در هر موقع که شما محتوای الکترونیکی جدیدی را به هر یک از سیستم های یادگیری مجازی خود اضافه کنید.

۵٫ بهینه کردن محتوای الکترونیکی

بهینه کردن محتوای الکترونیکی یکی دیگر از گام هایی است که به طور همزمان بر پایه سنجش انجام می گیرد. خودتان تولید محتوا انجام می دهید یا آن را می خرید؟ برای تولید محتوای الکترونیکی سه گزینه دارید، خودتان می خواهید تولید محتوای الکترونیکی انجام دهید یا می خواهید آن را برون سپاری کنید؟ اگر بخواهید آن را برون سپاری کنید، آن را به بک نفر می سپارید یا یک شرکت تولید محتوا؟ آیا آن را در داخل سیستم آموزش الکترونیکی lms خود یا دیگر سیستم های یادگیری خریداری می کنید؟

Taggs: