میثم ثمره شفیعی

adobe after effect

adobe premiere

adobe photoshop

تدوین و فیلمبرداری

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

میثم ثمره شفیعی

adobe after effect

adobe premiere

adobe photoshop

تدوین و فیلمبرداری

پست وبلاگ

فیلم برداری و تدوین فیلم

آوریل 28, 2020 دسته‌بندی نشده
فیلم برداری و تدوین فیلم

در فیلم برداری و تدوین فیلم به ایجاد، ویرایش و دستکاری تصاویر متحرک (ویدئو) پرداخته می شود.

· گرفتن و ضبط کلیپ های ویدئویی

· سازماندهی فیلم های خام با نرم افزارهای ویرایش ویدئو

· استفاده از تکنیک های تدوین و هنری برای بهبود صحنه های ویدئو

· انتخاب ابزارها و تجهیزات مناسب مانند لنز  دوربین، نورپردازی و تجهیزات کامپیوتری

· فیلم برداری یا تدوین یک صحنه از ویدئو براساس دیدگاه شما

ما با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته فیلم برداری، زاویه‌‌ی دید متفاوت و نیز با کمک نرم افزارهای روز دنیا، امکاناتی کامل و بی‌نظیر را گرد هم آورده و آماده خدمت رسانی به شما مشتریان محترم در زمینه های مختلف تصویری می باشیم :

طراحی و تولید انواع ویدئوکلیپ، تصویربرداری هوایی (هلی شات)، تدوین، میکس و مونتاژ حرفه ای فیلم، ساخت تیتراژ، میان برنامه، پیام های بازرگانی، تیزرهای تبلیغاتی، آرم استیشن، تهیه فیلم های مستند از کارخانجات، معادن، تیزر و فیلم خط تولید محصولات، تهیه کلیپ کوتاه برای شبکه های اجتماعی و ….

کار تدوینگر و مراحل تدوین

تدوین در واقع آخرین مرحله از تولید فیلم بوده و پس از آن شکل نهایی فیلم آماده می شود. کار تدوینگر نوعی مونتاژ و ترکیب سازی است به این معنی که صحنه های فیلم به صورت تکه تکه (پلان) ضبط شده و در آخر پس از اتمام فیلم برداری، مطابق با روند داستان فیلم، توسط تدوین گر طوری به هم متصل می شوند که به بهترین شکل معنا و مفهوم فیلم به مخاطب انتقال داده شود.
تدوین گر پس از فیلم برداری، فیلم های خام و صداهای ضبط شده را با افکت ها، تصاویر گرافیکی و جلوه های ویژه ترکیب کرده و فیلم نهایی را تولید می کند. تدوین گر میبایست آشنا به امور تولید اعم از کارگردانی، تصویربرداری و صدابرداری باشد تا بتواند اشتباهات و یا اصلاحات را در تدوین به خوبی اعمال نماید. تدوین گران حرفه ای می توانند تاثیر زیادی روی کیفیت محصول نهایی بگذارند.
کار تدوینگر معمولا از زمان شروع فیلم برداری آغاز می شود به طوری که صحنه هایی که روزانه فیلم برداری می شود در اختیار تدوین گر قرار می گیرد و او آنها را مطابق با داستان فیلم و نظرات کارگردان سر هم می کند. در پایان فیلم برداری او یک فیلم خام منطبق با روند داستان، در اختیار دارد. در این مرحله کار نهایی تدوین شروع شده و در پایان نسخه نهایی برای چاپ و تکثیر به لابراتوار ارسال می شود. پس از اکران خصوصی، با توجه به بازخورد تماشاگران و یا نظر کارگردان، هنوز امکان انجام اصلاحاتی در تدوین فیلم وجود دارد.
به طور کلی مراحل تدوین عبارتند از  :

 

مرحله ی اسمبلی: در این مرحله تدوین گر از روی فیلمنامه و یادداشت های گزارش صحنه برای ایجاد نظم بین نماها پلان ها را از پلان اول تا آخر به ترتیب شماره نما و صحنه و سکانس شماره بندی می کند. در این مرحله هیچ حذفی صورت نمی گیرد.
مرحله ی راف کات: در هنگام فیلم برداری در ابتدا و انتهای یک پلان مقداری بیشتر از آنچه مورد نیاز است فیلم برداری می شود تا به هنگام تدوین مونتور بتواند هر لحظه را که مناسب دید برای بریدن انتخاب کند. این مرحله را در واقع اولین مرحله ی واقعی تدوین می دانند اما هنوز پلان ها پیوند نهایی و منطقی خود را به دست نیاورده اند.
مرحله ی فاین کات: در این مرحله مونتور تصمیم نهایی را درباره ی نقطه ی برش یا کات و لحظه ی پیوند آن دو با یکدیگر می گیرد. اینک پلان هایی که به هنگام ساختن فیلم به طور جداگانه و در زمان ها و مکان های مختلفی فیلم برداری شده اند از نظر موضوع جریان وقایع و زمان و مکان دارای تداوم  می گردد.
شماره ی هر پلان و سکانس و برداشت آن بر روی کلاکت نوشته می شود و در هنگام فیلم برداری جلوی دوربین شماره ی هر پلان نمایش داده می شود و صدای تقه ی کلاکت هم برای تدوین صدا لازم است.
کار تدوینگر ابعاد دیگری نیز دارد. تدوین گر باید زمان مناسب کنار یکدیگر قراردادن صحنه های فیلم را به خوبی تشخیص داده و به جزئیات توجه زیادی داشته باشد. همچنین باید صبور بوده و کارها را در زمان مقرر انجام و تحویل دهد.
اکثر جشنواره های سینمایی دنیا، جایزه بهترین تدوین را دارا بوده و در بین کاندیداها بهترین تدوین گر را انتخاب می کنند. این موضوع اهمیت تدوین در فیلم سازی را مشخص می کند.
البته به این نکته باید توجه داشت که کار تدوین گر فقط مختص کارهای فیلم سازی تلویزیون و سینما نیست. بلکه تعدادی از تدوین گران در تهیه بسیاری از پروژه های تبلیغاتی و ویدئو کلیپ ها نقش اساسی دارند.

Taggs: